måndag 10 mars 2008

En skivaffärs sista kamp del 1

Det här är en blogg som kommer att handla om hur det är att äga och jobba i en vinylbutik 2008. Affären ligger i Göteborg på Andra Långgatan. Mina krav på mig själv är höga. Min ambition är hög. Min arbetsmoral är låg.

Jag åt nästan 5 portioner paj i dag. Antonio som också jobbar här tog med sig överbliven hallonpaj som hans flickvän gjorde i helgen. Han hade även med sig fin vaniljsås.

När jag vid sjutiden började känna middagshunger började jag sleva. Efter 10 minuter kom jag på att jag åt hallonpaj istället för middag. Det blev fel. Sockerkick. Nu darrar jag.

Sammanfattning av dagen:
1st person kom in och frågande om vi sålde kokböcker! 1st vuxen person ville växla en 10-krona till 10 enkronor. Jag föreslog istället 2st 5 kronor då vi hade ont om 10 kronor. Personen gick med på det. Hmmm... Vi sålde bra på webben i dag vilket medförde att jag fick bära tungt till posten. 2st paket orkade jag inte ta med, sorry! Annars: hyfsad måndag.

Inga kommentarer: