fredag 11 april 2008

Oväntat besök

Eftersom jag tycker det är slöseri med tid och vansinnigt tråkigt att städa ser affären rätt krasslig ut just nu. Eller så har den alltid sett krasslig ut. Jag är inte objektiv. Har dock kommit på en sak som gör att jag sparar runt 40 spänn om dagen samt att det sprider en hemtrevlig doft som döljer de onda som ligger strax under.

Vit bryggare. Gevlia. Vita filter.

Så fick jag besök såklart. Två kompisar. John och Viktor. Det blev nästan fullt i affären trots att den är rätt rymlig beronede av att de båda hade barnvagnar, med barn i. Det är inte alla som har barn i sina vagnar när de kommer in till Blenda.

John har ett skarpt luktsinne för han ställde frågan ganska omgånde om jag bryggde kaffe. Naturligvis svarade jag och erbjöd herrskapet en liten plastmugg kaffe var. John är en affärsman med bokstavskombination. Affärsideerna sprutar ur honom och hans mun smattrar som knallpulver.

-Nu när det är tuffare med skivförsäljningen, möblera upp med soffor, ställ ut skivspelare med hörlurslyssning och tjäna pengar på kaffe.

Då såg jag Johns lätt bruna beläggning på överläppen. När sällskapet hade trasslat sig ut med vagnar och skrikande barn som fått för dålig uppmärksamhet sprang jag till kaffekokaren och kollade. Jag hade inte satt i filtret rätt. En massa sump följt med i pannan. Efter jag tvättat rent min bruna överläpp funderade jag hela dagen på om jag skulle öppna kafé fast jag inte kan koka kaffe. Jag funderar fortfarande.


13 kommentarer:

ModEmma sa...

att du har börjat blogga Lars. fantastiskt. Jag ska genast lägga till dig bland mina blogglänkar i min blogg.

Anonym sa...

Klart du ska börja att sälja bryggkaffe, svin mycket i vinst ijämförelse med skivor.

Anonym sa...

Koka kaffe. Så får man garanterat kaffeläpp. Mums.

Anonym sa...

Koka kaffet, vispa grädden, HOT SHOT, HOT SHOT, HOT SHOT.
jag kommer in någon dag och då kräver jag en Hot shot nu när du inte kan brygga kaffe.

Rootfood sa...

Blog on, mother! Kommer och suger en fika snarast.

Marcus
(alltid brun i mun, så mycket skit som jag pratar)

Anonym sa...

a men dö, vad fan, kaffe? filter? trodde du var en mans man, en maskulin maskin. kaffe dricks inte. café är larvigt. vad tror du om att sälja snakeskin boots? kobojsarbyxor av yppersta denim? eller restresor till övik?

Jonas sa...

Komigen nu!
Det är flera dagar sedan du srkev ngt nytt! Jag vill ha mer Blenda-Lars-blogg

Anonym sa...

jamenvadfan! Här sliter man hårt för att få ungdomar i svenska skolväsendet att reflektera kring relevansen i statistiska undersöknigar och så hittar man denna extremt ytliga undersökning om vinylskivor på en hemsida där man kränger, just det, vinylskivor.
Ungefär lika statistiskt säkert som att fråga folk på en UltimaThule-konsert vad de tycker om svensk invandrarpolitik eller på en ManCity-hemsida frågan om vilka som är coolast, bröderna Neville eller bröderna Gallagher, och sedan dra slutsatser utifrån det!

Nåväl, jag skickar glada hälsningar från en rosévins-fryntlig typ som gillar reklamradio med hög diskant.

För övrigt lovar jag att titta in om jag , mot förmodan, får för mig att besöka Göteborg...

Anonym sa...

Jag är inte anonym, jag klarade bara inte av inloggningsförfarandet...

Anonym sa...

mer skvaller !! och sen får du ju uppdatera oftare. annars så får den mycket väl godkänd

Anonym sa...

cafe blenda med bästa musiken i stan?

Anonym sa...

Café skulle du ha. Det fanns ett ställe i Stockholm som hette Svaj. De körde cafégrejen. Sålde skivor och hade trevliga dj:s som stod och snurrade skivor medans man fikade. Tyvärr var det så satans svårt att hitta dit..kanske därför de lade ner.

Blenda sa...

Emma:-Tack, jag vet inte hur man lägger upp länkar men någon dag ska jag ta trag i det,
Johan:-Även om man gör kaffe som suger?
Flash:-Japp!
Modemma:-Jag får inte servera alkohol tyvärr, kan dock köpa grädde.
Rootfood:-Kom förbi med mat, jag svälter här!
Anonym:-Jag är en tjej.
Anonym2:-Jag skiter i svenka skolväsendet, UltimaThule men det är gott med rosévin.
Sista anonyminlägget:-Tycker det låter väldigt kul och annorlunda med ett fik som är svårt att hitta. Ska fundera på nåt i den stilen.